ЛЮДИНА І СВІТ У ФІЛОСОФСЬКІЙ АНТРОПОЛОГІЇ ПРИРОДНИХ РЕЛІГІЙ
Ключові слова:
людина, природна релігія, природний світогляд, язичництво, язичницька релігійність, язичницький ренесанс, святість, сакральнеАнотація
У статті розкрито сутність природного світогляду етнічних релігій, показано аксіологічні основи природної етики й есхатології та подано онтологічне пояснення людини й світу в природному релігійному світогляді європейських народів, у тому числі й слов’ян. Розглянуто проблеми людини по відношенню до космосу і природи та людини по відношенню до самої себе, або буття собою. Доведено, що язичницька релігійність – це засвоєння для потреб повсякденного життя ідей природного існування у світі. Особа, сформована природною релігією – це зріла і щаслива людина, інтегрована в природне середовище, що є її частиною і чинником будівництва культури, – вона осягнула повноту життя. Релігійний підхід до галузей інтелекту, науки і знання призводить до того, що людина постійно стає більшою, ніж вона є, світ розвивається завдяки присутності людини, а Всесвіт як єдиний великий організм знаходить у людині все більшу самосвідомість: все більша кількість енергії й матерії світу виявляється включеною в усвідомлене життя – світ пізнає повноту життя.Посилання
Ґейштор А. Слов’янська міфологія; пер. з польської С. Гіріка / А. Ґейштор. – К. : ТОВ «Видавництво «Кліо», 2015.
Потребовський С. Відродження польської рідної віри / С. Потребовський // Сварог. – 1999. – № 10. – С. 6–7.
Рыбаков Б. Язычество древней Руси / Б. Рыбаков. – М., 1988. – 784 с.
Рыбаков Б. Язычество древних славян / Б. Рыбаков. – М., 1994. – 608 с.
Худаш М. Походження імен та релігійно-міфологічні функції давньоруських і спільнослов’янських язичницьких Божеств / М. Худаш. – Львів, 2012.– 1060 с.
Чмыхов Н. Истоки язычества Руси / Н. Чмыхов. – К., 1990.
Шапошник В. Польський етнорелігійний рух. Язичництво і неоязичництво в сучасній Польщі за матеріалами видань польських нових Правих / В. Шапошник // Сварог. – 2001. – № 11–12. – С. 7–9.
Шаян В. Віра Предків наших / В. Шаян. – Гамільтон, Канада, 1987.
Шевчук В. Мислене дерево / В. Шаян. – К., 1989.
Kowalik A. Kosmologia Dawnych Slowian. – Zaklad Wydawniczy «Nomos». – Krakow, 2004. – 544 s.
Leshia Stragona. – 1997. – № 2; 1999. – № 4.
Lozko H. Rodzima Wiara Ukrainska / H. Lozko. – Wroclaw : Topozel, 1997. – 128 s.
Potrzebowski S. Zadruga. Eine volkiche Bewegung in Polen / S. Potrzebowski. – Institut fur angewandte Sozialgeschichte. – Bonn, 1982.
Safarzik P. J. O Svarohovi, bohu pohanskych Slovanov / P. J. Safarzik. – Sobrane spisy (3 vols.). – Praha, 1962-63.
Stachniuk J. Czlowieczenstwo i kultura / J. Stachniuk. – Wroclaw, 1996. – 262 s.
Stachniuk J. Chrzescijanstwo a ludzkost / J. Stachniuk. – Wroclaw, 1997. – 228 s.
Strzelczyk J. Mity, podania i wierzenia dawnych slowian / J. Strzelczyk. – Poznan, 1998. – 258 s.
Szyjewski A. Religia Slowian / A. Szyjewski. – Wydawnictvo WAM. – Krakow, 2003. – 270 s.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Редколегія публікує матеріали, не завжди поділяючи погляди їхніх авторів, зберігає стиль матеріалів, залишає за собою право скорочувати та редагувати тексти. Автор несе відповідальність за зміст статті, достовірність фактів, цитат, дат тощо. Друковані в інших виданнях матеріали до розгляду не приймаються. У разі передруку публікацій посилання на «Наукові праці. Філософія» обов’язкове.