Специфіка комунікативно-синкретичної моделі інтонування в дитячій субкультурі

Н. В. Маргеліс

Анотація


Аналіз феномену інтонування, як екзистенційно-буттєвої передумови духовної ак-тивності індивіда і однієї з універсалій функціонування людської культури, досліджуєть-ся в просторі дитячої субкультури для доведення ідеї, що фізичний і духовний розви-ток дитини є скороченим повторенням еволюції Homo sapiens, своєрідною онтофілоге-нетичною моделлю інтонаційного синкретизму, яка здатна відкрити нові сенси у ви-вченні природи людини. Міркування над психологічними, соціологічними, етнографічни-ми дослідженнями вербального та невербального інтонування дитини вказують на ва-жливість карти її тілесного ландшафту, так зване первісне збиральництво, значи-мість елементів анімізму в іграх, переживань екзистенційного жаху та ін., як основних етапів становлення людини. Звернення до дитячої субкультури дозволяє через інтону-вання в різних дискурсах уточнити сутнісні аспекти людини і наблизитися до складно-го завдання – створення єдиної теорії людини на основі гуманітарних і природничих на-ук.

Ключові слова


філософська антропологія; інтонування; дитяча субкультура; комунікація; філософія культури

Повний текст:

PDF

Посилання


Осорина М. В. Современный детский фольклор как предмет междисциплинарных исследований / М. В. Осорина // Со-ветская этнография. – 1983. – № 3. – С. 34–35.

Мазель Л. Проблемы классической гармонии / Лев Мазель. – М. : Музыка, 1972. – 616 с.

Гальперин П. Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных способностей // Исследование мышления в советской психологии / Петр Яковлевич Гальперин. – М. : Наука, 1966. – С. 236–277.

Лоуэн А. Язык тела / Александр Лоуэн. – СПб. : Академический проект, 1997. – 383 с.

Осорина М. В. Секретный мир детей в пространстве мира взрослых / Мария Владимировна Осорина. – Изд. 3-е. – СПб. : Речь, 2004. – 276 с.

Леонтьев А. Н. Очерк развития психики // Алексей Николаевич Леонтьев. Эволюция психики. – М. : МОДЭК, МПСИ, 1999. – С. 163-287.

Детский поэтический фольклор: [антология / сост. А. Н. Мартынова. – Studiorium Slavicorum monumenta. Tomus 15]. – СПб. : Дмитрий Буланин, 1997. – 577 с.

Эриксон Э. Детство и общество / Эрик Хомбургер Эриксон: [пер. с англ.; 2-е изд., перераб. и доп. ] - СПб. : Ленато, АСТ, Фонд «Университетская книга», 1996. ‒ 592 с.

Леонтьев А. Н. Проблемы развития психики. 4-е изд. / Алексей Николаевич Леонтьев. – М.: Изд-во Московского ун-та, 1981. – 584 с.

Спиркин А. Г. Происхождение языка и его роль в формировании мышления // Мышление и язык / Александр Георгие-вич Спиркин: [под ред. Д. П. Горского]. – М. : Гос. изд-во политической литературы, 1957. – С. 3‒72.

Валлон А. От действия к мысли. Очерк сравнительной психологии / Анри Валлон: [пер. с фр.; общ. ред. и вступ. ст. А. Н. Леонтьева] – М. : Directmedia Publishing, 2008. – 416 с. ‒ Серия «Психология ‒ классические труды».

Виноградов Г. С. Страна детей: Избранные труды по этнографии детства / Виноградов Георгий Семенович. – СПб. : Историческое наследие, 1998. – 549 с.

Фокин С. Постскриптум. Жорж Батай: Под маской Гегеля // Батай Ж. Из Внутреннего опыта. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www. infoliolib. Info / philos / batai

Ужас реального / Горичева Т., Иванов Н., Орлов Д., Секацкий А. ‒ СПб. : Алетейя, 2003. ‒ 288 с. ‒ Серия «Петербург-ский текст».

Человек и его символы: [под ред. К.- Г. Юнга. Перевод с англ. под общ. ред. В. Зеленского]. ‒ СПб. : Б.С.К., 1996. ‒ 454 с. ‒ Библиотека аналитической психологии.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.